maandag 18 juni 2012
Project Branding Experience
Naam opdrachtgever:
NHTV
Opdracht en verantwoordelijkheid daarbinnen:
Blok D van leerjaar 3 stond in het teken van Brand Experience. Aan ons de taak om samen, in een projectgroep, een Brand Experience plan te schrijven. Ik ben tijdens dit blok projectleidster geweest van mijn groep. In dit plan moesten we een nieuwe experience bedenken en uitwerken voor een bestaand evenement. Daarnaast moesten we een aan de hand van nieuwe waarden een nieuwe visie creëren, die aansloot op het concept en de nieuwe experience.
Verloop opdracht:
Voorafgaand is er een planning opgesteld. Aan de hand hiervan hebben we de opdracht doorlopen. Door eerst in de theorie te lezen hoe je een visie maakt, was het een stuk duidelijkere hoe we dat moesten aanpakken.
Ontwikkelde competenties:
Visie.
Competentie: Visie
Situatie
Voorafgaand is er een vraag- en aanbodsanalyse gemaakt om zo de huidige trends en ontwikkelingen duidelijk te krijgen.
Taak
Aan de hand van deze trends en ontwikkelingen een nieuwe visie creëren die aansluit op de nieuwe waarden.
Aanpak
Voordat het uitwerken van een visie kon beginnen moest eerst duidelijk worden welke trends en ontwikkelingen zich afspelen in Nederland. Hiervoor is een vraag- en aanbodsanalyse gemaakt. De uitkomsten hiervan zijn gerapporteerd en daaruit is een doelgroep gekomen. Aan de hand van deze doelgroep is een nieuwe visie gecreëerd. (“De Wereldhavendagen is dè plek om als gezin tot elkaar te komen en de familieband te versterken. Wij geloven dat er meer gelachen kan worden binnen het gezin. De ontwikkeling van individualisering gaan wij tegen door gezinnen samen activiteiten te laten ondernemen zodat zij zich weer een gezin voelen. Wij zorgen ervoor dat de Wereldhavendagen de ultieme plek is om samen tijd te besteden om te zien, te doen, te leren en te lachen waar in deze drukke wereld bijna geen tijd voor is.”)Deze visie is mede gecreëerd door mijn eigen kennis en ervaring, die ik heb opgedaan tijdens de opleiding. Door deze visie wordt er meer accent gelegd op de mogelijkheden in de toekomst.
Resultaat
Het doel is bereikt. Ik heb door eigen kennis en ervaring een goede en duidelijke visie weten te creëren, voor de opdrachtgever. Doordat ik eerst een vraag- en aanbodsanaylse heb gemaakt, was het een stuk duidelijker.
Terugblik
De weg naar de visie is goed gegaan. De belangrijkste stappen om tot een visie te komen zijn gevolgd. In het vervolg ga ik het weer zo aanpassen. Ik zie dan ook geen verbeterpunten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten